OPŠTI USLOVI NABAVKE
Verzija 8, važi od 24.04.2025.
godine
1. Važenje:
Ovi opšti uslovi nabavke (u
nastavku: Opšti uslovi) primenjuju se za
sve pravne poslove koje sklapaju društva iz grupe Impol (u daljem tekstu:
naručilac) sa isporučiocima, izvođačima odnosno prodavcima (u daljem tekstu: isporučilac)
za nabavku opreme, materijala, proizvoda ili usluga (u daljem tekstu: roba
odnosno usluge). Ovi Opšti uslovi sastavni su deo svih pravnih poslova sklopljenih
između naručioca i isporučioca. U slučaju odstupanja između opštih uslova i
odredbi u ugovorima, primenjuju se odredbe u ugovorima.
Ovi Opšti uslovi imaju
prednost nad mogućim opštim ili posebnim uslovima isporučioca odnosno
isključuju ih. Opšti i posebni uslovi isporučioca obavezuju naručioca samo u
slučaju izričitog pisanog dogovora.
Isporučilac
može u svakom trenutku pregledati Opšte uslove na internet stranici naručioca: www.impol.rs
2. Zaključivanje i izmena pravnog posla:
Pravni poslovi i njihove
izmene moraju biti sklopljeni u pisanom obliku. Moguće usmene dogovore
naručilac mora potvrditi u pisanom obliku, u suprotnom se ne primenjuju.
Isporučilac je dužan da
naručiocu potvrdi porudžbinu u pisanom
obliku najkasnije u roku od 7 dana nakon prijema porudžbine. Ukoliko isporučilac ne
potvrdi porudžbinu u navedenom roku, naručilac može otkazati porudžbinu u roku
od 7 dana, inače se porudžbina smatra prihvaćenom,
iako isporučilac nije potvrdio porudžbinu u pisanom obliku.
3. Cene:
Cene navedene u pojedinom
pravnom poslu fiksne su i obavezujuće i ne mogu se menjati bez pisane
saglasnosti naručioca. U slučaju nabavke aluminijuma, cena se određuje u skladu
sa dogovorom i dovoljno je da ugovor samo definiše formulu za određivanje odnosno
izračunavanje cene, a ne i konačnu cenu.
Ukoliko nije sa
pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom drugačije dogovoreno, primenjuje
se cena pod uslovima klauzule DDP (Incoterms 2020).
4. Rok
isporuke i ugovorna kazna za kašnjenje u isporuci:
Rok isporuke određen je
svakim pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom. Rok isporuke je
obavezujući i može se menjati samo uz pisanu saglasnost naručioca.
U slučaju da isporučilac
zbog više sile ne može nabaviti robu u dogovorenom roku, naručiocu mora
ponuditi novi nabavni rok. Ukoliko naručiocu novi nabavni rok ne odgovara,
naručilac zadržava pravo da otkaže porudžbinu delimično ili u celosti kao i da zahteva povrat eventulanih troškova i štete.
Delimične isporuke poručene
robe dozvoljene su samo uz prethodnu pisanu saglasnost naručioca.
U slučaju kašnjenja isporučioca
sa isporukom robe, naručilac u skladu sa sopstvenom procenom ima pravo da
raskine ugovor bez otkaznog roka ili da isporučiocu obračuna ugovorenu kaznu u
iznosu od 0,5% ugovorne vrednosti za
svaki kalendarski dan kašnjenja, ali ne više od 10% konačne ugovorne vrednosti.
Ako je šteta, koja je nastala za naručioca veća od ugovorne kazne, naručilac takođe
ima pravo da zahteva razliku do pune naknade.
U slučaju prevremene
isporuke, naručilac može odbiti preuzimanje.
5. Ugovorna
količina:
Isporuke
mogu da odstupaju od ugovorno dogovorene količine za najviše +/- 2% ugovorno
dogovorene količine.
6.
Fizičko preuzimanje robe:
Naručilac (osim firme
Rondal d.o.o) vrši prijem robe u svom sedištu od ponedeljka do četvrtka od 6.00
do 15.00 časova, a svakog petka od 6.00 do 13.00 časova; a firma Rondal d.o.o.
vrši preuzimanje robe u svom sedištu svakodnevno od 6.00 do 14.00 časova.
Preuzimanja subotom,
nedeljom i praznicima nisu moguća. Za svako odstupanje od navedenih dana potrebno
je dobiti pisanu saglasnost naručioca.
7.
Ambalaža i pakovanje:
Ambalaža
mora biti u skladu sa direktivom Evropskog parlamenta i veća 94/62/EZ sa svim
izmenama I dopunama.
Ambalaža i/ili roba moraju
biti ekološki prihvatljivi u skladu sa standardima, za šta isporučilac pribavlja
odgovarajuću izjavu o usklađenosti. Ambalaža ne sme sadržati teške metale
i opasne hemikalije, a koncentracija olova, kadmijuma, žive i šestovalentnog
hroma u ambalaži ili ambalažnom materijalu ne sme da prelazi 0,01 % (m/m).
Na zahtev naručioca, isporučilac
je dužan da izradi i predstavi predlog za pakovanje i označavanje, koje
naručilac potvrđuje pre početka isporuke. Isporučilac mora, ako od strane
naručioca nije drugačije dogovoreno, robu stručno zapakovati i obeležiti.
Odgovornost za oštećenja robe zbog pogrešne ili neodgovarajuće ambalaže u celosti
snosi Isporučilac.
8. Dokumentacija za preuzimanje:
Roba uvek mora biti propraćena otpremnicom
potpisanom od strane isporučioca kao i sertifikatom o usklađenosti sa zahtevima
naručioca i za nabavku sirovine i materijala, pri kojem je za korišćenje bitan
hemijski sastav, takođe obavezno atest proizvođača. U
slučaju da je sa pojedinačnim pravnim poslom tražena i dodatna dokumentacija
ili uzorci, oni se moraju dostaviti zajedno sa robom prilikom njihovog
preuzimanja. Sertifikati o recikliranom sadržaju, vrsta
materijala (pre ili nakon potrošnje), ugljenični otisak proizvoda, ISO 22095
dokument, ASI sertifikat i ASI dokument takođe se smatraju dodatnom
dokumentacijom prilikom preuzimanja sirovina.
9. Fakturisanje i uslovi plaćanja:
Fakturisanje se vrši prema pojedinačnom pravnom poslu. Svaki račun mora
biti izdat u skladu s uslovima svakog pojedinačnog pravnog posla i uz njega
mora biti priložena otpremnica potpisana od strane
odgovornog lica naručioca koje je robu/uslugu preuzelo. U slučaju delimičnih
isporuka celokupna faktura se može izdati posle izvršene poslednje delimične
isporuke.
Na računu mora biti naveden broj porudžbine.
U slučaju da je račun koji isporučilac pošalje naručiocu nepotpun ili netačan,
naručilac ga može odbiti i zahtevati
izdavanje novog, a isporučilac za odbijen račun nema pravo da obračuna zatezne
kamate.
Uobičajenim načinom plaćanja smatra se i kompenzacija, asignacija,
ustupanje potraživanja, multilateralna kompenzacija ili drugi sličan način
plaćanja.
10. Realizacija isporuke - prelazak
rizika:
Isporuka, preuzimanje robe i prelazak rizika zavise od dogovorenog
pariteta (Incoterms 2020) u pravnom poslu.
Ukoliko u pojedinačnom pravnom poslu nije drugačije dogovoreno, smatra
se da je mesto isporuke skladište naručioca prema paritetu DDP (Incoterms 2020).
Izuzetno se preuzimanje robe može obaviti na drugom mestu, o čemu naručilac u
pisanom obliku prethodno obaveštava isporučioca.
11. Kvalitet:
Isporučilac garantuje za kvalitet poručene robe. Isporučilac takođe garantuje
da su sva isporučena roba i njeni delovi originalni i dužan je da poručenu robu
dostavi u skladu sa ugovorom i svoj priloženoj dokumentaciji (naročito planovima
i tehničkim opisima robe) i u skladu sa međunarodnim, nacionalnim i tehničkim
standardima. Roba mora imati uobičajene karakteristike i karakteristike za koje
su se stranke posebno dogovorile i mora odgovarati standardnim karakteristikama
robe isporučioca. Ukoliko je isporučiocu
poznato u koju svrhu će naručilac koristiti robu, roba takođe mora imati i karakteristike
za poznatu upotrebu.
Isporučilac ne sme vršiti nikakvu izmenu na robi odnosno proizvodu bez
prethodne pisane saglasnosti naručioca.
Isporučilac mora imati uspostavljen sistem za prepoznavanje neusaglašenih
proizvoda odnosno robe, i to na način da se proizvodi, odnosno roba koja ne
ispunjava zahteve kvaliteta naručioca, ne isporučuje naručiocu. Isporučilac
mora imati i uspostavljen sistem upravljanja dokumentima, i to tako da se obezbedi
primena poslednje važeće tehničke specifikacije naručioca.
Isporučilac će obezbediti da njegovi zaposleni i drugi izvođači i
podizvođači budu svesni svojih
odgovornosti u pogledu kvaliteta i usaglašenosti
robe/usluge, pri čemu je isporučilac preuzeo ili preuzima punu odgovornost u
pogledu kvaliteta i usaglašenosti robe/usluge prema naručioocu.
Naručilac može nakon prethodne najave kod isporučioca sprovesti pregled i procenu, da li su kod isporučioca obezbeđeni svi uslovi iz tehničke
dokumentacije (PTP). Ukoliko su u vezi sa tim kod isporučioca utvrđene
nepravilnosti te ih isporučilac i nakon upozorenja od strane naručioca ne
otkloni, naručilac može da raskine ugovor i nema nikakvih obaveza prema
isporučiocu.
Isporučilac će naručiocu, svojim strankama i regulatornim telima
omogućiti pristup odgovarajućim područjima objekata i odgovarajućim
dokumentovanim informacijama, i to na svakom nivou lanca snabdevanja.
U slučaju utvrđenih neusaglašenosti
isporučenog proizvoda, odnosno robe, isporučilac mora popuniti ˝8D report˝ (izveštaj) i odmah, odnosno u dogovorenom roku, preduzeti
korektivne mere, akcije i slično., kako bi se otklonile neusaglašenosti i
redovno obaveštavati naručioca o implementaciji.
Kako bi se osigurao kvalitet, isporučilac mora održavati i sistem
sledljivosti od sirovine do proizvoda.
11a. Posebne odredbe za isporučioce koji sprovode
naknadnu obradu:
Isporučioci koji sprovode naknadnu obradu proizvoda, u
odnosu na između naručioca i njegovog kupca ugovorenu isporuku proizvoda, u
potpunosti su odgovorni za ugovoren kvalitet i usaglašenost isporučenih
proizvoda sa specifikacijom, dizajnom, 3D modelom ili uzorkom i dužni su da posebno
osiguraju da isporučeni proizvodi, na kojima je izvršena naknadna obrada, ne
moraju biti ni na koji način pregledani ili verifikovani od strane naručioca.
Isporučilac je u potpunosti odgovoran za celokupni proces kontrole kvaliteta,
za preglede i merenja. Isporučilac je dužan da sprovodi merenja koristeći
ispravno kalibrisanu opremu. Kao dokaz o sprovođenjui dogovorenih procesa, kvaliteta i
postupaka upravljanja radom prema ugovorenoj specifikaciji,
isporučilac se obavezuje da potrebnu dokumentaciju učini dostupnom na mestu i u
vreme sprovođenja odgovarajućih proizvodnih i/ili kontrolnih aktivnosti.
Pre početka proizvodnje i isporuke proizvoda, isporučilac
će naručiocu besplatnoposlati jedan ili više uzoraka proizvoda čiju će usaglašenost sa zahtevima
kvaliteta naručilac isporučiocu potvrditi pisanim putem.
U okviru pregleda robe, naručilac je dužan da pregleda
primljene proizvode samo na očigledne nedostatke, oštećenja tokom transporta i
radi količinske/identifikacijske provere na osnovu dokumenata o isporuci. O
nedostacima iz prethodnog stava naručilac je dužan da obavesti isporučioca u
roku od dva meseca od njihovog otkrivanja.
Isporučilac se obavezuje da pisanim putem obavesti
naručioca o svim eventualnim promenama projekta, konstrukcije, materijala,
specifikacija, proizvodnih procesa itd., koji bi mogli uticati na kvalitet
proizvoda ili njihovu primenjivost. Pre početka proizvodnje i isporuke u skladu
s promenama, isporučioci će naručiocu besplatno dostaviti novi uzorak, a
naručilac će isporučiocu pisanim putem potvrditi usaglašenost uzorka sa
zahtevima kvaliteta.
U slučaju da se utvrdi da isporučeni proizvodi nisu u
skladu sa specifikacijom, dizajnom, 3D modelom ili uzorkom,a isporučilac ne osigura ili ne sprovede
relevantne aktivnosti za osiguranje usaglašenosti u razumnom roku, naručilac
može ispitati, pregledati ili ponovo preraditi prethodno navedene proizvode
samostalno ili uz pomoć izvođača po svom izboru, i ima pravo da naplati
isporučiocu sve nastale s tim povezane troškove. Dalje,
naručilac ima pravo da od isporučioca
zahteva sprovođenje odgovarajućih ispitivanja, pregleda i prerade neusaglašenih proizvoda, uključujući i proizvode koji su
već na zalihama, ali je isporuka obustavljena.
Nezavisno od drugih odredbi, isporučilac garantuje
kvalitet proizvoda do isteka važnosti bilo koje garancije za krajnje kupce robe
ili proizvoda u koje je isporučeni proizvod ugrađen;
međutim, ako je taj rok kraći, garantni rok je pet godina od datuma
isporuke. Isporučilac se obavezuje da naručiocu nadoknadi svu štetu u slučaju
da treća osoba ima pravo na takvu naknadu u
tom roku od naručioca zbog isporuke neusaglašenog proizvoda od strane isporučioca.
12. Reklamacije
na količinu i kvalitet:
Naručilac se obavezuje da će reklamirati primljenu
količinu odmah nakon preuzimanja, a najkasnije u roku od 5 radnih dana nakon
preuzimanja, a neodgovarajući kvalitet odmah prilikom utvrđivanja, a najkasnije
u roku od 6 meseci od preuzimanja. Isporučilac mora svaku grešku po
primljenoj reklamaciji otkloniti najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema
reklamacije ili u kraćem roku, ako je tako posebno dogovoreno između isporučioca
i naručioca, i da naručiocu nadoknadi moguću štetu (npr. trošak zastoja
proizvodnje, otpad itd.). Sve troškove u vezi sa reklamacijom, naročito
troškove vraćanja robe isporučiocu, troškove razmatranja reklamacije, pregleda
i testiranja, kao i troškove isporuke odgovarajuće robe snosi isporučilac.
Naručilac zadržava pravo da,
u slučaju neaktivnosti isporučioca ili u hitnim slučajevima, utvrđene
nedostatke otkloni samostalno ili uz pomoć trećeg lica. Troškove, povezane s tim, u potpunosti snosi isporučilac.
13.
Usklađenost sa zakonodavstvom:
Isporučilac
garantuje da isporučena roba odnosno usluga ispunjava sve zakonske zahteve koji
uređuju kvalitet i bezbednost robe odnosno usluge.
Isporučilac
se obavezuje da će u potpunosti poštovati sve važeće
pravne propise, uključujući
međunarodne standarde iz područja
rada i Opštu deklaraciju o ljudskim pravima, da neće izbegavati zaštitu prava zaposlenih
sklapanjem različitih oblika rada koji predstavljaju prikriveno zapošljavanje,
odnosno isporučilac će naročito da:
- obezbedi
da su njegovi zaposleni i kandidati za zapošljavanje zaštićeni od
diskriminacije, seksualnog i drugog uznemiravanja i zlostavljanja na
radnom mjestu,
- obezbedi da je stupanje u radni odnos i izlazak iz njega
dobrovoljan i da se ne koristi nikakvim oblicima prisilnog rada i dečjeg
rada,
- obezbedi da svi radnici, izvođači i podugovarači imaju odgovarajući
pravni osnov za obavljanje rada, da su prijavljeni u obavezna socijalna
osiguranja i da su im obezbeđena sva druga prava iz radnog prava,
- poštuje pravo na slobodu sindikata i kolektivno pregovaranje,
- zaposlenima obezbedi naknadu za rad u skladu s međunarodnim
standardima, primenjivim zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
- obezbedi da radno vreme zaposlenih bude u skladu s međunarodnim
standardima, primenjivim zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
- obezbedi higijenske radne islove,
- obezbedi sigurno i zdravo radno okruženje za svoje zaposlene,
izvođače i posetioce, kao i da usvoji sve mere potrebne za bezbednost i
zdravlje na radu u skladu s važećim zakonodavstvom i relevantnim
standardima, posebno da će njegovi zaposleni i izvođači biti odgovarajuće
osposobljeni za bezbedno obavljanje svog posla kao i da su završili sve
zakonom propisane obuke i edukacije, uključujući preventivni zdravstveni
pregled;
- postupa društveno odgovorno.
|
Iporučilac
garantuje da će isporučena roba/usluga biti u skladu s primenjivim sankcijama,
embargom ili drugim restriktivnim merama koje su nametnule nadležne
institucije, uključujući Evropsku uniju, Ujedinjene nacije, Sjedinjene Američke
Države ili bilo koju drugu relevantnu međunarodnu organizaciju, a posebno sa
sankcijama uvedenim protiv Rusije i Belorusije. Isporučilac se obavezuje da neće:
(i) direktno ili indirektno učestvovati u transakcijama kojima bi se izvršila povreda ovih sankcija; (ii) osigurati da se isporučena roba ili usluge
ne proizvode, izvoze ili na drugi način dobijaju u suprotnosti s primenjivim sankcijama;
(iii) odmah obavestiti Naručioca o svim okolnostima koje bi mogle rezultirati
povredom ovih sankcija. U slučaju da isporučilac postupi suprotno ovom stavu,
naručilac ima pravo da odmah raskine ugovor bez ikakve obaveze da nadoknadi isporučiocu
bilo kakvu štetu ili troškove kao i da zahteva naknadu za prouzrokovanu štetu i bilo
kakve penale koje bi naručilac trpeo kao rezultat povrede.
Naručilac
može u svakom trenutku kod isporučioca proveriti usklađenost sa zakonskom
regulativom, a isporučilac se obavezuje da naručiocu na pisani poziv u
najkraćem mogućem roku dostavi sve potrebne dokaze za dokazivanje usklađenosti
sa zakonskom regulativom i ovom tačkom Opštih uslova. Ako naručilac utvrdi da
isporučilac ne poštuje zakonske odredbe iz područja socijalnog i radnog prava
ili ne osigurava poštovanje zakona i/ili ove tačke Opštih uslova, o tome će
obavestiti isporučioca koji je dužan da plati ugovornu kaznu u iznosu od 10 %
od ukupne vrednosti narudžbe za svaku pojedinu povredu. Ako
je naručiocu zbog toga nastala šteta veća od ugovorne kazne, naručilac takođe
ima pravo da traži razliku do pune naknade štete. U slučaju povrede
ove tačke Opštih uslova, isporučilac može prema vlastitom nahođenju i raskinuti
ugovor.
14.
Održivi razvoj:
Isporučilac
obezbeđuje etičko poslovanje i prepoznaje važnost poštenja i integriteta u
poslovanju. U poslovanju uzima u obzir odredbe Kodeksa postupanja dobavljača
Impol Grupe, te razumno uzima u obzir odredbe Kodeksa poslovnog ponašanja Impol
Grupe, Politike održivog razvoja Impol Grupe i Politike Impol Grupe, koje su
dostupne na internet stranici www.impol.rs
Isporučilac
osigurava primenu svi pravnih propisa, uključujući pravo konkurencije.
Isporučilac
obezbeđuje da u poslovanju ne dopušta
nikakvu korupciju ili primanja mita ili bilo kojih drugih nezakonitih praksi u
području poslovanja. U svom postupanju ne sme zahtevati, primiti, ponuditi ili
dodeliti nikakvu neopravdanu korist, ako je u suprotnosti s moralnim normama
ili bilo kojom drugom dobrobiti.
Isporučilac
se obavezuje na odgovorno korišćenje resursa s ciljem očuvanja prirode i životne
sredine, u skladu s načelima prava budućih generacija, kao i da u svom postupanju uzima u obzir važeće
zakonodavstvo i relevantne standarde u području zaštite životne sredine. Isporučilac
se obavezuje da će smanjivati uticaje svojih proizvoda i usluga na životnu
sredinu tokom njihovog celokupnog životnog ciklusa.
Obaveštavamo
isporučioca da je energetska efikasnost jedan od kriterijuma za nabavku opreme
ili usluga koje značajno utiču na energetsku efikasnost.
15. Otkazivanje
ugovora:
U slučaju da isporučilac
bez krivice naručioca otkaže ugovor i razlog za otkazivanje ugovora nije viša
sila (prirodne katastrofe), dužan je da naručiocu nadoknadi sve troškove
zamenske kupovine. U slučaju otkazivanja ugovora za isporuku aluminijuma, isporučilac
takođe mora nadoknaditi naručiocu
razliku između ugovorne LME-cene i tržišne LME-cene na dan otkazivanja ugovora,
ako je ona na dan otkazivanja ugovora viša od ugovorne LME cene.
Isporučilac je takođe dužan
da naručiocu nadoknadi bilo kakvu štetu
nastalu za naručioca zbog otkazivanja ugovora.
Naručilac može da otkaže
ugovor bez otkaznog roka u sledećim slučajevima:
- ako isporučilac zakasni s
isporukom robe,
- ako isporučena roba nema
dogovoreni kvalitet odnosno ima stvarne greške, a isporučilac iste ne
otkloni u roku od 30 dana od prijema reklamacije odnosno u kraćem roku,
koji je posebno dogovoren između naručioca i isporučioca,
- ako je očigledno da isporučilac
neće moći ispuniti svoje obaveze na vreme,
- ako iporučilac u
ostavljenom roku ne otkloni utvrđene nepravilnosti u skladu sa odredbom
tačke 24 ovih Opštih uslova,
- ako isporučilac u
ostavljenom roku ne otkloni povredu odredaba ugovora i/ili ovih Opštih
uslova ili oboje,
- ako je nad isporučiocem
pokrenut stečajni postupak ili postupak prisilne nagodbe,
- i u drugim slučajevima
predviđenim ovim Opštim uslovima.
|
|
16. Prenos
ugovora i ustupanje potraživanja:
Isporučilac
ima pravo da prenese ili ustupi pravni posao i/ili bilo koje pravo, uključujući
potraživanja i obaveze po pravnom poslu, na treće lice pod uslovom da prethodno dobije pisanu saglasnost naručioca.
17. Opšti
uslovi rada u pogledu usluga:
Sa
izvođenjem radova može se početi tek posle prethodnog dogovora sa odgovornim vođom
procesa kod naručioca. Izvođač je dužan da poštuje zakonodavstvo u državi
sedišta naručioca i sva uputstva primljena od naručioca. Radove mogu obavljati
samo za to osposobljeni zaposleni kod izvođača ili odgovarajući osposobljeni
podizvođači.
18. Bezbednost i zdravlje na radu:
Pružalac usluga/Izvođač radova (u daljem
tekstu: Izvođač) je odgovoran za bezbednost i zdravlje na radu lica koja radno
angažuje u svrhu pružanja usluge (izvođenja radova) za Impol Seval a.d. (u
daljem tekstu: Naručilac) po bilo kom osnovu. Izvođač se obavezuje da će
poštovati zakonske obaveze, uputstva, obaveštenja, postavljene oznake za
bezbednost i zdravlje na radu i principe bezbednog rada. Izvođač je dužan da
obavlja radove u skladu sa pravilima struke. Izvođač je dužan da pre početka
radova potpiše Sporazum o bezbednosti i zdravlju na radu OPBZ XX-XXX-XX (u
skladu sa članom 24. Zakona o bezbednosti i zdravlja na radu) i da u istom
imenuje Lice za koordinaciju sprovođenja zajednočkih mera bezbednosti i
zdravlja na radu. Obaveza Izvođača je da obezbedi da sva radno angažovana lica
koja izvode usluge budu osposobljena za bezbedan rad, da poseduju važeće
lekarske izveštaje za specifične radne aktivnosti (rad na radnom mestu sa
povećanim rizikom, rad na visini, rukovanje opremom…), da poseduju svu potrebnu
sertifikovanu ličnu zaštitnu opremu, a da mašine i oprema za rad koju koristi
bude pregledana i ispitana i da poseduje važeći dokument o tome (stručni nalaz,
sertifikat…). Izvođač je dužan da pre početka radova potpiše Izjavu o ispunjavanju
obaveza iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu OPBZ XX-XXX-XX. Izvođač mora
na odgovarajući način obezbedeti i označiti područje rada. Prilikom izvođenja
radova na visini izvođač mora da spreči kretanje lica ispod područja rada, da
područje obezbedi na odgovarajući način i da obezbedi bezbedno podizanje i
prenošenje tereta. Posle izvršenog posla izvođač mora da ukloni sve oznake, da
očisti područje, da montira funkcionalne sigurnosne uređaje i zaštite, a u
slučaju intervencija na električnim uređajima mora da zatvori i zaključa vrata
ormara sa osiguračima.U slučaju da Izvođač izvodi radove u zajedničkom radnom
prostoru, dužan je da sarađuje u primeni mera za bezbedan i zdrav rad
zaposlenih sa ostalim Izvođačima u zajedničkom radnom prostoru i da sa njima
zaključi pisani Sporazum o bezbednosti i zdravlju na radu. Izvođač će
obavestiti svoje zaposlene o zajedničkim merama za otklanjanje rizika od
povređivanja, odnosno oštećenja zdravlja
zaposlenih. Za sve navedene obaveze odgovara Izvođač, a Naručilac za iste ne
snosi nikakvu odgovornost.
Podnošenje ispunjene i potpisane Izjave o ispunjavanju obaveza u
području zaštite i zdravlja na radu (obr-1176) i/ili Pisanog sporazuma o
zajedničkim merama za osiguranje zaštite i zdravlja na radu na zajedničkom
radilištu od strane izvođača isporučiocu u roku od 5 dana od potpisivanja
ugovora bitna je komponenta ugovora. Međutim, isporučilac može zadržati ugovor
na snazi ako nakon isteka roka iz
prethodne rečenice odmah obavesti izvođača da zahteva njegovo izvršenje.
19. Oblast
zaštite životne sredine:
Isporučilac obezbeđuje da
isporučena roba odgovara svim propisima iz oblasti zaštite životne sredine i zaštite
zdravlja, koji su na snazi u Republici Srbiji, EU i SAD.
Isporučilac
je odštetno odgovoran za bilo kakvu štetu koja bi mogla nastati za naručioca
zbog ekološki sporne isporučene robe ili zbog neodgovarajuće odnosno
neprikladne ambalaže.
Isporučilac se obavezuje da će pri isporuci poštovati zahteve
Zakona o hemikalijama (“Sl. gl. RS” br. 36/2009, 88/2010, 92/2011,93/2012 i
25/2015), Pravilnika o klasifikaciji, pakovanju, obeležavanju i oglašavanju
hemikalije i određenog proizvoda u skladu sa Globalno harmonizovanim sistemom
za klasifikaciju i obeležavanje UN (CLP GHS Pravilnik) ("Sl. gl.
RS", br. 105/2013, 52/2017, 21/2019 i 40/2023), odnosno Uredbe (EU) br.
1907/2006 Evropskog parlamenta i veća od dana 18. decembra 2006. o
registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju hemikalija (REACH) i
Uredbe (EU) br. 1272/2008 Evropskog parlamenta i veća od dana 16. decembra
2008. o razvrstavanju, označavanju i pakovanju supstanci i materija, o izmeni
i ukidanju direktiva 67/548/EGS i 1999/45/ES i izmeni Uredbe (EU) br. 1907/2006 (Uredba CLP).
Isporučilac se obavezuje da će kod svake prve isporuke i kod
bilo koje moguće izmene, kada je to primereno, naručiocu dostaviti
bezbednosni list na srpskom jeziku, izdat u skladu sa Pravilnikom o sadržaju
bezbednosnog lista („Službeni glasnik RS“, br. 11/2024) ili u skladu sa Uredbom
REACH i Uredbom CLP. Isporučilac se takođe obavezuje da će kod svake prve
isporuke i kod bilo koje moguće izmene naručiocu dostaviti tehnički list
odnosno tehničko uputstvo na srpskom ili engleskom jeziku, koje sadrži informacije o korišćenju
i pripremi nabavljene opasne supstance odnosno hemikalije. Isporučilac
se obavezuje da će, kada je to potrebno, prethodno registrovati sve
hemikalije ili hemijske supstance..
Isporučilac obezbeđuje da isporučena roba ne sadrži minerale
koji su poreklom iz područja pogođenih konfliktima i visokorizičnih područja.
U slučaju zahteva, isporučilac će ispuniti obrasce koje je
izdala Inicijativa za odgovorne minerale (RMI), odnosno RMI_CMRT, RMI_EMRT i
RMI_AMRT.
Sav otpad koji proizlazi iz izvođenja radova izvođač mora prikupiti
i ukloniti u skladu s važećim zakonodavstvom.
U toku izvođenja radova na lokaciji naručioca, isporučiocima je
zabranjeno ispuštanje neprečišćene otpadne vode u kanalizaciju. Sa otpadnim
vodama se mora postupati u skladu sa uputstvima naručioca i zakonskim
propisima Republike Srbije.
Izvođač
je dužan da bezbedno koristi opasne hemikalije i spreči moguće akcidente.
Domaći isporučioci su dužni da besplatno preuzmu ambalažni otpad od
isporučene robe, na zahtev naručioca, u skladu sa Zakonom o ambalaži i
ambalažnom otpadu (Sl. gl. RS br. 36/2009 i 95/2018).
Isporučilac garantuje da radioaktivnost isporučene robe, u pogledu
jačine doze jonizujućeg zračenja na površini pošiljke, ne prekoračuje
vrednost koja je za 20 % veća od prirodnog nivoa zračenja na lokaciji
isporučioca. Isporučilac garantuje da isporučena roba ne sadrži radionuklide iznad
propisanih granica i ne sadrži radioaktivne izvore, shodno važećim propisima
Republike Srbije.
20. Intelektualna svojina i poslovna tajna:
Isporučilac je dužan da zaštiti naručioca od zahteva trećih lica, koje
bi ta lica ostvarivala u vezi sa predmetom porudžbine koji je nabavio
isporučilac zbog kršenja prava industrijske svojine (patent, model, licenca, zaštitni znak) i da u
slučaju spora zaštiti njegove interese i da mu nadoknadi svu nastalu štetu
(troškovi pre parnice, parnični troškovi, obaveza plaćanja odštete koju treba
da plati naručilac,itd.).
Isporučilac je dužan da
kao poslovnu tajnu trajno zaštiti sve podatke i dokumenta koje mu je dostavio
naručilac za izvršenje posla. Sva dokumentacija (crteži, tehnička dokumentacija,
planovi, uključujući modele i uzorke,
šablone itd.), koju je isporučilac dobio od naručioca, ostaju u vlasništvu
naručioca. Na zahtev naručioca isporučilac je dužan da navedenu dokumentaciju
vrati naručiocu. Navedenu dokumentaciju nije dozvoljeno prosleđivati ili
umnožavati već ju je dozvoljeno koristiti samo u svrhu realizacije
dogovorenog posla. Za zaštitu poslovne
tajne se, pored ovih opštih uslova nabavke, koristi i sporazum o zaštiti
poverljivih informacija. U slučaju neusklađenosti između opštih uslova i
sporazuma, primenjuju se odredbe
sporazuma.
21. Zaštita ličnih podataka:
U vezi
prikupljanja i obrade ličnih podataka, isporučilac postupa u skladu s
relevantnim zakonodavstvom u području zaštite ličnih podataka, gdje je
primereno, u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Evropskog parlamenta i veća od
dana 27. aprila 2016. o zaštiti pojedinaca prilikom obrade ličnih podataka te
o slobodnom kretanju takvih podataka i ukidanju Direktive 95/46/EZ (GDPR) i
važećeg Zakona o zaštiti ličnih podataka (ZVOP-2 /Zakon o varstvu osebnih
podatkov/) ili drugog relevantnog zakona, u cilju zaštite privatnosti
pojedinaca.
22. Čuvanje dokumentacije:
Isporučilac je dužan da svu dokumentaciju koja se odnosi na pravni
posao sa naručiocem te u vezi sa isporučenom robom naručiocu čuva još 25
godina od isporuke robe, osim ako nije drugačije određeno.
23. Podizvođači:
Isporučilac se obavezuje da će sve zahteve i obaveze, koji proizlaze
iz ovih Opštih uslova i pravnog posla sklopljenog između njega i naručioca,
preneti i na svoje podizvođače.
24. Procena usklađenosti
poslovanja:
Isporučilac
se obavezuje da naručiocu omogući, uz prethodnu najavu, sprovođenje ocene
usklađenosti poslovanja od strane nezavisne eksterne firme. Procena
usklađenosti poslovanja uključuje, između ostalog, i procenu usklađenosti
Isporučioca sa informacijskom bezbednošću.
U
slučaju utvrđenih nepravilnosti, naručilac će od isporučioca tražiti
otklanjanje navedenih nepravilnosti u određenom roku koji se utvrđuje prema
okolnostima pojedinog slučaja. Ako ni nakon isteka roka za otklanjanje
nepravilnosti isporučilac ne iskaže poslovnu usklađenost, naručilac može raskinuti
ugovor.
25. Pravo i nadležni sud:
Ugovorne strane (naručilac i isporučilac) će pokušati da sve sporove
reše sporazumno. Ukoliko sporazum ne bi bio moguć, za rešavanje sporova
između stranaka nadležan je stvarno nadležni sud u sedištu naručioca.
U pravnim poslovima sa međunarodnim elementom, pravo koje je merodavno
za regulisanje odnosa između naručioca i isporučioca, je pravo države u kojoj
naručilac ima sedište, pri čemu je izričito isključena primena odredaba
međunarodnog privatnog prava i odredaba Konvencije UN o ugovorima o
međunarodnoj prodaji robe (Bečka konvencija o međunarodnoj prodaji robe –
CISG).
|
26. Završne
odredbe: |
Moguća neprimenjivost pojedine odredbe Opštih uslova ili pravnih
poslova ne utiče na valjanost preostalih odredbi ovih Opštih uslova i/ili
pravnih poslova, u koje su uključeni ovi Opšti uslovi.
Ovi opšti uslovi napisani
su na slovenačkom, hrvatskom, srpskom i engleskom jeziku. U slučaju nejasnoća
ili neusklađenosti za obrazloženje i tumačenje koriste se Opšti uslovi na
slovenačkom jeziku.
Opšti uslovi i sve kasnije
izmene biće objavljeni na internet stranici naručioca – www.impol.rs. Opšti uslovi primenjuju se na neodređeno vreme odnosno do njihove izmene.
Isporučilac je pre zaključivanja ugovora dužan da proveri važnost Opštih uslova
i da prati njihove eventualne izmene na internet stranici
naručioca.
Datum objave na internet
stranici: Sevojno 24.04.2025. godine