Menu

Opšti uslovi nabavke

Opšti uslovi nabavke

OVIM DOKUMENTOM REGULISANI SU OPŠTI USLOVI NABAVKE U OKVIRU IMPOL SEVAL A.D. I PRIPADAJUĆIH DRUŠTAVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU ČIJI JE OSNIVAČ IMPOL SEVAL A.D.

SHODNO NAVEDENOM TERMINU IMPOL SEVAL A.D. U DALJEM TEKSTU OBUHVATA I PRIPADAJUĆA DRUŠTVA SA OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU.

OPŠTI USLOVI NABAVKE

Verzija 8, važi od 24.04.2025. godine

1. Važenje: 

Ovi opšti uslovi nabavke (u nastavku: Opšti uslovi) primenjuju se  za sve pravne poslove koje sklapaju društva iz grupe Impol (u daljem tekstu: naručilac) sa isporučiocima, izvođačima odnosno prodavcima (u daljem tekstu: isporučilac) za nabavku opreme, materijala, proizvoda ili usluga (u daljem tekstu: roba odnosno usluge). Ovi Opšti uslovi sastavni su deo svih pravnih poslova sklopljenih između naručioca i isporučioca. U slučaju odstupanja između opštih uslova i odredbi u ugovorima, primenjuju se  odredbe u ugovorima.

Ovi Opšti uslovi imaju prednost nad mogućim opštim ili posebnim uslovima isporučioca odnosno isključuju ih. Opšti i posebni uslovi isporučioca obavezuju naručioca samo u slučaju izričitog pisanog dogovora. 

Isporučilac može u svakom trenutku pregledati Opšte uslove na internet stranici naručioca:  www.impol.rs

2. Zaključivanje i izmena pravnog posla: 

Pravni poslovi i njihove izmene moraju biti sklopljeni u pisanom obliku. Moguće usmene dogovore naručilac mora potvrditi u pisanom obliku, u suprotnom se ne primenjuju.

Isporučilac je dužan da naručiocu potvrdi porudžbinu  u pisanom obliku najkasnije u roku od 7 dana nakon  prijema porudžbine. Ukoliko isporučilac ne potvrdi porudžbinu u navedenom roku, naručilac može otkazati porudžbinu u roku od  7 dana, inače se porudžbina smatra prihvaćenom, iako isporučilac nije potvrdio porudžbinu u pisanom obliku. 

3. Cene: 

Cene navedene u pojedinom pravnom poslu fiksne su i obavezujuće i ne mogu se menjati bez pisane saglasnosti naručioca. U slučaju nabavke aluminijuma, cena se određuje u skladu sa dogovorom i dovoljno je da ugovor samo definiše formulu za određivanje odnosno izračunavanje cene, a ne i konačnu cenu.   

Ukoliko nije sa pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom drugačije dogovoreno, primenjuje se cena pod uslovima klauzule DDP (Incoterms 2020). 

4. Rok isporuke i ugovorna kazna za kašnjenje u isporuci: 

Rok isporuke određen je svakim pojedinačnim pravnim poslom odnosno ugovorom. Rok isporuke je obavezujući i može se menjati samo uz  pisanu saglasnost naručioca. 

U slučaju da isporučilac zbog više sile ne može nabaviti robu u dogovorenom roku, naručiocu mora ponuditi novi nabavni rok. Ukoliko naručiocu novi nabavni rok ne odgovara, naručilac zadržava pravo da otkaže porudžbinu delimično ili u celosti kao i da  zahteva povrat eventulanih troškova i štete.

Delimične isporuke poručene robe dozvoljene su samo uz prethodnu pisanu saglasnost naručioca. 

U slučaju kašnjenja isporučioca sa isporukom robe, naručilac u skladu sa sopstvenom procenom ima pravo da raskine ugovor bez otkaznog roka ili da isporučiocu obračuna ugovorenu kaznu u iznosu od  0,5% ugovorne vrednosti za svaki kalendarski dan kašnjenja, ali ne više od 10% konačne ugovorne vrednosti. Ako je šteta, koja je nastala za  naručioca veća od ugovorne kazne, naručilac takođe ima pravo da zahteva razliku do pune naknade. 

U slučaju prevremene isporuke, naručilac može odbiti preuzimanje. 

5. Ugovorna količina: 

Isporuke mogu da odstupaju od ugovorno dogovorene količine za najviše +/- 2% ugovorno dogovorene količine.  

6. Fizičko preuzimanje robe: 

Naručilac (osim firme Rondal d.o.o) vrši prijem robe u svom sedištu od ponedeljka do četvrtka od 6.00 do 15.00 časova, a svakog petka od 6.00 do 13.00 časova; a firma Rondal d.o.o. vrši preuzimanje robe u svom sedištu svakodnevno od 6.00 do 14.00 časova. 

Preuzimanja subotom, nedeljom i praznicima nisu moguća. Za svako odstupanje od navedenih dana potrebno je dobiti pisanu saglasnost naručioca. 

7. Ambalaža i pakovanje: 

Ambalaža mora biti u skladu sa direktivom Evropskog parlamenta i veća 94/62/EZ sa svim izmenama I dopunama.

Ambalaža i/ili roba moraju biti ekološki prihvatljivi u skladu sa standardima, za šta isporučilac pribavlja odgovarajuću izjavu o usklađenosti. Ambalaža ne sme sadržati teške metale i opasne hemikalije, a koncentracija olova, kadmijuma, žive i šestovalentnog hroma u ambalaži ili ambalažnom materijalu ne sme da prelazi 0,01 % (m/m).

Na zahtev naručioca, isporučilac je dužan da izradi i predstavi predlog za pakovanje i označavanje, koje naručilac potvrđuje pre početka isporuke. Isporučilac mora, ako od strane naručioca nije drugačije dogovoreno, robu stručno zapakovati i obeležiti. Odgovornost za oštećenja robe zbog pogrešne ili neodgovarajuće ambalaže u celosti snosi Isporučilac. 

8. Dokumentacija za preuzimanje: 

Roba uvek mora biti propraćena otpremnicom potpisanom od strane isporučioca kao i sertifikatom o usklađenosti sa zahtevima naručioca i za nabavku sirovine i materijala, pri kojem je za korišćenje bitan hemijski sastav, takođe obavezno atest proizvođača. U slučaju da je sa pojedinačnim pravnim poslom tražena i dodatna dokumentacija ili uzorci, oni se moraju dostaviti zajedno sa robom prilikom njihovog preuzimanja. Sertifikati o recikliranom sadržaju, vrsta materijala (pre ili nakon potrošnje), ugljenični otisak proizvoda, ISO 22095 dokument, ASI sertifikat i ASI dokument takođe se smatraju dodatnom dokumentacijom prilikom preuzimanja sirovina.

9. Fakturisanje i uslovi plaćanja: 

Fakturisanje se vrši prema pojedinačnom pravnom poslu. Svaki račun mora biti izdat u skladu s uslovima svakog pojedinačnog pravnog posla i uz njega mora biti priložena otpremnica potpisana od strane odgovornog lica naručioca koje je robu/uslugu preuzelo. U slučaju delimičnih isporuka celokupna faktura se može izdati posle izvršene poslednje delimične isporuke. 

Na računu mora biti naveden broj porudžbine.

U slučaju da je račun koji isporučilac pošalje naručiocu nepotpun ili netačan, naručilac ga može  odbiti i zahtevati izdavanje novog, a isporučilac za odbijen račun nema pravo da obračuna zatezne kamate. 

Uobičajenim načinom plaćanja smatra se i kompenzacija, asignacija, ustupanje potraživanja, multilateralna kompenzacija ili drugi sličan način plaćanja. 

10. Realizacija isporuke - prelazak rizika: 

Isporuka, preuzimanje robe i prelazak rizika zavise od dogovorenog pariteta (Incoterms 2020) u pravnom poslu.   

Ukoliko u pojedinačnom pravnom poslu nije drugačije dogovoreno, smatra se da je mesto isporuke skladište naručioca prema paritetu DDP (Incoterms 2020). Izuzetno se preuzimanje robe može obaviti na drugom mestu, o čemu naručilac u pisanom obliku prethodno obaveštava isporučioca. 

11. Kvalitet: 

Isporučilac garantuje za kvalitet poručene robe. Isporučilac takođe garantuje da su sva isporučena roba i njeni delovi originalni i dužan je da poručenu robu dostavi u skladu sa ugovorom i svoj priloženoj dokumentaciji (naročito planovima i tehničkim opisima robe) i u skladu sa međunarodnim, nacionalnim i tehničkim standardima. Roba mora imati uobičajene karakteristike i karakteristike za koje su se stranke posebno dogovorile i mora odgovarati standardnim karakteristikama  robe isporučioca. Ukoliko je isporučiocu poznato u koju svrhu će naručilac koristiti robu, roba takođe mora imati i karakteristike za poznatu upotrebu. 

Isporučilac ne sme vršiti nikakvu izmenu na robi odnosno proizvodu bez prethodne pisane saglasnosti naručioca.

Isporučilac mora imati uspostavljen sistem za prepoznavanje neusaglašenih proizvoda odnosno robe, i to na način da se proizvodi, odnosno roba koja ne ispunjava zahteve kvaliteta naručioca, ne isporučuje naručiocu. Isporučilac mora imati i uspostavljen sistem upravljanja dokumentima, i to tako da se obezbedi primena poslednje važeće tehničke specifikacije naručioca.

Isporučilac će obezbediti da njegovi zaposleni i drugi izvođači i podizvođači  budu svesni svojih odgovornosti u pogledu  kvaliteta i usaglašenosti robe/usluge, pri čemu je isporučilac preuzeo ili preuzima punu odgovornost u pogledu kvaliteta i usaglašenosti robe/usluge prema naručioocu.

Naručilac može nakon prethodne najave kod isporučioca sprovesti  pregled i procenu, da li su kod isporučioca  obezbeđeni svi uslovi iz tehničke dokumentacije (PTP).  Ukoliko su u vezi sa tim kod isporučioca utvrđene nepravilnosti te ih isporučilac i nakon upozorenja od strane naručioca ne otkloni, naručilac može da raskine ugovor i nema nikakvih obaveza prema isporučiocu. 

Isporučilac će naručiocu, svojim strankama i regulatornim telima omogućiti pristup odgovarajućim područjima objekata i odgovarajućim dokumentovanim informacijama, i to na svakom nivou lanca snabdevanja.

U slučaju utvrđenih  neusaglašenosti isporučenog proizvoda, odnosno robe, isporučilac mora popuniti ˝8D report˝ (izveštaj) i odmah, odnosno u dogovorenom roku, preduzeti korektivne mere, akcije i slično., kako bi se otklonile neusaglašenosti i redovno obaveštavati naručioca o implementaciji.

Kako bi se osigurao kvalitet, isporučilac mora održavati i sistem sledljivosti od sirovine do proizvoda.

11a. Posebne odredbe za isporučioce koji sprovode naknadnu obradu: 

Isporučioci koji sprovode naknadnu obradu proizvoda, u odnosu na između naručioca i njegovog kupca ugovorenu isporuku proizvoda, u potpunosti su odgovorni za ugovoren kvalitet i usaglašenost isporučenih proizvoda sa specifikacijom, dizajnom, 3D modelom ili uzorkom i dužni su da posebno osiguraju da isporučeni proizvodi, na kojima je izvršena naknadna obrada, ne moraju biti ni na koji način pregledani ili verifikovani od strane naručioca. Isporučilac je u potpunosti odgovoran za celokupni proces kontrole kvaliteta, za preglede i merenja. Isporučilac je dužan da sprovodi merenja koristeći ispravno kalibrisanu opremu. Kao dokaz o sprovođenjui dogovorenih procesa, kvaliteta i postupaka upravljanja radom prema ugovorenoj specifikaciji, isporučilac se obavezuje da potrebnu dokumentaciju učini dostupnom na mestu i u vreme sprovođenja odgovarajućih proizvodnih i/ili kontrolnih aktivnosti.

Pre početka proizvodnje i isporuke proizvoda, isporučilac će naručiocu besplatnoposlati jedan ili više uzoraka proizvoda čiju će usaglašenost sa zahtevima kvaliteta naručilac isporučiocu potvrditi pisanim putem.

U okviru pregleda robe, naručilac je dužan da pregleda primljene proizvode samo na očigledne nedostatke, oštećenja tokom transporta i radi količinske/identifikacijske provere na osnovu dokumenata o isporuci. O nedostacima iz prethodnog stava naručilac je dužan da obavesti isporučioca u roku od dva meseca od njihovog otkrivanja.

Isporučilac se obavezuje da pisanim putem obavesti naručioca o svim eventualnim promenama projekta, konstrukcije, materijala, specifikacija, proizvodnih procesa itd., koji bi mogli uticati na kvalitet proizvoda ili njihovu primenjivost. Pre početka proizvodnje i isporuke u skladu s promenama, isporučioci će naručiocu besplatno dostaviti novi uzorak, a naručilac će isporučiocu pisanim putem potvrditi usaglašenost uzorka sa zahtevima kvaliteta.

U slučaju da se utvrdi da isporučeni proizvodi nisu u skladu sa specifikacijom, dizajnom, 3D modelom ili uzorkom,a isporučilac ne osigura ili ne sprovede relevantne aktivnosti za osiguranje usaglašenosti u razumnom roku, naručilac može ispitati, pregledati ili ponovo preraditi prethodno navedene proizvode samostalno ili uz pomoć izvođača po svom izboru, i ima pravo da naplati isporučiocu sve nastale s tim povezane troškove. Dalje, naručilac ima pravo da od isporučioca  zahteva sprovođenje odgovarajućih ispitivanja, pregleda i prerade neusaglašenih  proizvoda, uključujući i proizvode koji su već na zalihama, ali je isporuka obustavljena.

Nezavisno od drugih odredbi, isporučilac garantuje kvalitet proizvoda do isteka važnosti bilo koje garancije za krajnje kupce robe ili proizvoda u koje je isporučeni proizvod ugrađen; međutim, ako je taj rok kraći, garantni rok je pet godina od datuma isporuke. Isporučilac se obavezuje da naručiocu nadoknadi svu štetu u slučaju da treća osoba ima pravo na takvu naknadu u tom roku od naručioca zbog isporuke neusaglašenog proizvoda od strane isporučioca.

12. Reklamacije na količinu i kvalitet: 

Naručilac se obavezuje da će reklamirati primljenu količinu odmah nakon preuzimanja, a najkasnije u roku od 5 radnih dana nakon preuzimanja, a neodgovarajući kvalitet odmah prilikom utvrđivanja, a najkasnije u roku od 6 meseci od preuzimanja. Isporučilac mora svaku grešku po primljenoj reklamaciji otkloniti najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema reklamacije ili u kraćem roku, ako je tako posebno dogovoreno između isporučioca i naručioca, i da naručiocu nadoknadi moguću štetu (npr. trošak zastoja proizvodnje, otpad itd.). Sve troškove u vezi sa reklamacijom, naročito troškove vraćanja robe isporučiocu, troškove razmatranja reklamacije, pregleda i testiranja, kao i troškove isporuke odgovarajuće robe snosi isporučilac. 

Naručilac zadržava pravo da, u slučaju neaktivnosti isporučioca ili u hitnim slučajevima, utvrđene nedostatke otkloni samostalno ili uz pomoć trećeg lica. Troškove,  povezane s tim,  u potpunosti snosi isporučilac. 

13. Usklađenost sa zakonodavstvom:

Isporučilac garantuje da isporučena roba odnosno usluga ispunjava sve zakonske zahteve koji uređuju kvalitet i bezbednost robe odnosno usluge.

Isporučilac se obavezuje da će u potpunosti poštovati ​​sve važeće pravne propise, uključujući međunarodne standarde iz područja rada i Opštu deklaraciju o ljudskim pravima, da  neće izbegavati zaštitu prava zaposlenih sklapanjem različitih oblika rada koji predstavljaju prikriveno zapošljavanje, odnosno isporučilac će naročito da:

  • obezbedi da su njegovi zaposleni i kandidati za zapošljavanje zaštićeni od diskriminacije, seksualnog i drugog uznemiravanja i zlostavljanja na radnom mjestu,
  • obezbedi da je stupanje u radni odnos i izlazak iz njega dobrovoljan i da se ne koristi nikakvim oblicima prisilnog rada i dečjeg rada,
  • obezbedi da svi radnici, izvođači i podugovarači imaju odgovarajući pravni osnov za obavljanje rada, da su prijavljeni u obavezna socijalna osiguranja i da su im obezbeđena sva druga prava iz radnog prava,
  • poštuje pravo na slobodu sindikata i kolektivno pregovaranje,
  • zaposlenima obezbedi naknadu za rad u skladu s međunarodnim standardima, primenjivim zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
  • obezbedi da radno vreme zaposlenih bude u skladu s međunarodnim standardima, primenjivim zakonodavstvom i kolektivnim ugovorima,
  • obezbedi higijenske radne islove,
  • obezbedi sigurno i zdravo radno okruženje za svoje zaposlene, izvođače i posetioce, kao i da usvoji sve mere potrebne za bezbednost i zdravlje na radu u skladu s važećim zakonodavstvom i relevantnim standardima, posebno da će njegovi zaposleni i izvođači biti odgovarajuće osposobljeni za bezbedno obavljanje svog posla kao i da su završili sve zakonom propisane obuke i edukacije, uključujući preventivni zdravstveni pregled;
  • postupa društveno odgovorno.

Iporučilac garantuje da će isporučena roba/usluga biti u skladu s primenjivim sankcijama, embargom ili drugim restriktivnim merama koje su nametnule nadležne institucije, uključujući Evropsku uniju, Ujedinjene nacije, Sjedinjene Američke Države ili bilo koju drugu relevantnu međunarodnu organizaciju, a posebno sa sankcijama uvedenim protiv Rusije i Belorusije. Isporučilac  se obavezuje da neće: (i) direktno ili indirektno učestvovati u transakcijama kojima bi se izvršila povreda ovih sankcija; (ii) osigurati da se isporučena roba ili usluge ne proizvode, izvoze ili na drugi način dobijaju u suprotnosti s primenjivim sankcijama; (iii) odmah obavestiti Naručioca o svim okolnostima koje bi mogle rezultirati povredom ovih sankcija. U slučaju da isporučilac postupi suprotno ovom stavu, naručilac ima pravo da odmah raskine ugovor bez ikakve obaveze da nadoknadi isporučiocu bilo kakvu štetu ili troškove kao i da  zahteva naknadu za prouzrokovanu štetu i bilo kakve penale koje bi naručilac trpeo kao rezultat povrede.

Naručilac može u svakom trenutku kod isporučioca proveriti usklađenost sa zakonskom regulativom, a isporučilac se obavezuje da naručiocu na pisani poziv u najkraćem mogućem roku dostavi sve potrebne dokaze za dokazivanje usklađenosti sa zakonskom regulativom i ovom tačkom Opštih uslova. Ako naručilac utvrdi da isporučilac ne poštuje zakonske odredbe iz područja socijalnog i radnog prava ili ne osigurava poštovanje zakona i/ili ove tačke Opštih uslova, o tome će obavestiti isporučioca koji je dužan da plati ugovornu kaznu u iznosu od 10 % od ukupne vrednosti narudžbe za svaku pojedinu povredu. Ako je naručiocu zbog toga nastala šteta veća od ugovorne kazne, naručilac takođe ima pravo da traži razliku do pune naknade štete. U slučaju povrede ove tačke Opštih uslova, isporučilac može prema vlastitom nahođenju i raskinuti ugovor.

14. Održivi razvoj:

Isporučilac obezbeđuje etičko poslovanje i prepoznaje važnost poštenja i integriteta u poslovanju. U poslovanju uzima u obzir odredbe Kodeksa postupanja dobavljača Impol Grupe, te razumno uzima u obzir odredbe Kodeksa poslovnog ponašanja Impol Grupe, Politike održivog razvoja Impol Grupe i Politike Impol Grupe, koje su dostupne na internet stranici www.impol.rs

Isporučilac osigurava primenu svi pravnih propisa, uključujući pravo konkurencije.

Isporučilac obezbeđuje  da u poslovanju ne dopušta nikakvu korupciju ili primanja mita ili bilo kojih drugih nezakonitih praksi u području poslovanja. U svom postupanju ne sme zahtevati, primiti, ponuditi ili dodeliti nikakvu neopravdanu korist, ako je u suprotnosti s moralnim normama ili bilo kojom drugom dobrobiti.

Isporučilac se obavezuje na odgovorno korišćenje resursa s ciljem očuvanja prirode i životne sredine, u skladu s načelima prava budućih generacija, kao i da  u svom postupanju uzima u obzir važeće zakonodavstvo i relevantne standarde u području zaštite životne sredine. Isporučilac se obavezuje da će smanjivati uticaje svojih proizvoda i usluga na životnu sredinu tokom njihovog celokupnog životnog ciklusa.

Obaveštavamo isporučioca da je energetska efikasnost jedan od kriterijuma za nabavku opreme ili usluga koje značajno utiču na energetsku efikasnost.

15. Otkazivanje ugovora: 

U slučaju da isporučilac bez krivice naručioca otkaže ugovor i razlog za otkazivanje ugovora nije viša sila (prirodne katastrofe), dužan je da naručiocu nadoknadi sve troškove zamenske kupovine. U slučaju otkazivanja ugovora za isporuku aluminijuma, isporučilac takođe mora nadoknaditi  naručiocu razliku između ugovorne LME-cene i tržišne LME-cene na dan otkazivanja ugovora, ako je ona na dan otkazivanja ugovora viša od ugovorne LME cene.  

Isporučilac je takođe dužan da naručiocu nadoknadi bilo kakvu  štetu nastalu za naručioca zbog otkazivanja ugovora. 

Naručilac može da otkaže ugovor bez otkaznog roka u sledećim slučajevima:

  • ako isporučilac zakasni s isporukom robe,
  • ako isporučena roba nema dogovoreni kvalitet odnosno ima stvarne greške, a isporučilac iste ne otkloni u roku od 30 dana od prijema reklamacije odnosno u kraćem roku, koji je posebno dogovoren između naručioca i isporučioca,
  • ako je očigledno da isporučilac neće moći ispuniti svoje obaveze na vreme,
  • ako iporučilac u ostavljenom roku ne otkloni utvrđene nepravilnosti u skladu sa odredbom tačke 24 ovih Opštih uslova,
  • ako isporučilac u ostavljenom roku ne otkloni povredu odredaba ugovora i/ili ovih Opštih uslova ili oboje,
  • ako je nad isporučiocem pokrenut stečajni postupak ili postupak prisilne nagodbe,
  • i u drugim slučajevima predviđenim ovim Opštim uslovima.

16. Prenos ugovora i ustupanje potraživanja

Isporučilac ima pravo da prenese ili ustupi pravni posao i/ili bilo koje pravo, uključujući potraživanja i obaveze po pravnom poslu, na treće lice pod uslovom da  prethodno dobije pisanu saglasnost naručioca.

17. Opšti uslovi rada u pogledu usluga: 

Sa izvođenjem radova može se početi tek posle prethodnog dogovora sa odgovornim vođom procesa kod naručioca. Izvođač je dužan da poštuje zakonodavstvo u državi sedišta naručioca i sva uputstva primljena od naručioca. Radove mogu obavljati samo za to osposobljeni zaposleni kod izvođača ili odgovarajući osposobljeni podizvođači.  

18. Bezbednost i zdravlje na radu:

Pružalac usluga/Izvođač radova (u daljem tekstu: Izvođač) je odgovoran za bezbednost i zdravlje na radu lica koja radno angažuje u svrhu pružanja usluge (izvođenja radova) za Impol Seval a.d. (u daljem tekstu: Naručilac) po bilo kom osnovu. Izvođač se obavezuje da će poštovati zakonske obaveze, uputstva, obaveštenja, postavljene oznake za bezbednost i zdravlje na radu i principe bezbednog rada. Izvođač je dužan da obavlja radove u skladu sa pravilima struke. Izvođač je dužan da pre početka radova potpiše Sporazum o bezbednosti i zdravlju na radu OPBZ XX-XXX-XX (u skladu sa članom 24. Zakona o bezbednosti i zdravlja na radu) i da u istom imenuje Lice za koordinaciju sprovođenja zajednočkih mera bezbednosti i zdravlja na radu. Obaveza Izvođača je da obezbedi da sva radno angažovana lica koja izvode usluge budu osposobljena za bezbedan rad, da poseduju važeće lekarske izveštaje za specifične radne aktivnosti (rad na radnom mestu sa povećanim rizikom, rad na visini, rukovanje opremom…), da poseduju svu potrebnu sertifikovanu ličnu zaštitnu opremu, a da mašine i oprema za rad koju koristi bude pregledana i ispitana i da poseduje važeći dokument o tome (stručni nalaz, sertifikat…). Izvođač je dužan da pre početka radova potpiše Izjavu o ispunjavanju obaveza iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu OPBZ XX-XXX-XX. Izvođač mora na odgovarajući način obezbedeti i označiti područje rada. Prilikom izvođenja radova na visini izvođač mora da spreči kretanje lica ispod područja rada, da područje obezbedi na odgovarajući način i da obezbedi bezbedno podizanje i prenošenje tereta. Posle izvršenog posla izvođač mora da ukloni sve oznake, da očisti područje, da montira funkcionalne sigurnosne uređaje i zaštite, a u slučaju intervencija na električnim uređajima mora da zatvori i zaključa vrata ormara sa osiguračima.U slučaju da Izvođač izvodi radove u zajedničkom radnom prostoru, dužan je da sarađuje u primeni mera za bezbedan i zdrav rad zaposlenih sa ostalim Izvođačima u zajedničkom radnom prostoru i da sa njima zaključi pisani Sporazum o bezbednosti i zdravlju na radu. Izvođač će obavestiti svoje zaposlene o zajedničkim merama za otklanjanje rizika od povređivanja, odnosno oštećenja zdravlja zaposlenih. Za sve navedene obaveze odgovara Izvođač, a Naručilac za iste ne snosi nikakvu odgovornost.

Podnošenje ispunjene i potpisane Izjave o ispunjavanju obaveza u području zaštite i zdravlja na radu (obr-1176) i/ili Pisanog sporazuma o zajedničkim merama za osiguranje zaštite i zdravlja na radu na zajedničkom radilištu od strane izvođača isporučiocu u roku od 5 dana od potpisivanja ugovora bitna je komponenta ugovora. Međutim, isporučilac može zadržati ugovor na snazi ​​ako nakon isteka roka iz prethodne rečenice odmah obavesti izvođača da zahteva njegovo izvršenje.

19. Oblast zaštite životne sredine: 

Isporučilac obezbeđuje da isporučena roba odgovara svim propisima iz oblasti zaštite životne sredine i zaštite zdravlja, koji su na snazi u Republici Srbiji, EU i SAD.

Isporučilac je odštetno odgovoran za bilo kakvu štetu koja bi mogla nastati za naručioca zbog ekološki sporne isporučene robe ili zbog neodgovarajuće odnosno neprikladne ambalaže.

Isporučilac se obavezuje da će pri isporuci poštovati zahteve Zakona o hemikalijama (“Sl. gl. RS” br. 36/2009, 88/2010, 92/2011,93/2012 i 25/2015), Pravilnika o klasifikaciji, pakovanju, obeležavanju i oglašavanju hemikalije i određenog proizvoda u skladu sa Globalno harmonizovanim sistemom za klasifikaciju i obeležavanje UN (CLP GHS Pravilnik) ("Sl. gl. RS", br. 105/2013, 52/2017, 21/2019 i 40/2023), odnosno Uredbe (EU) br. 1907/2006 Evropskog parlamenta i veća od dana 18. decembra 2006. o registraciji, evaluaciji, autorizaciji i ograničavanju hemikalija (REACH) i Uredbe (EU) br. 1272/2008 Evropskog parlamenta i veća od dana 16. decembra 2008. o razvrstavanju, označavanju i pakovanju supstanci i materija, o izmeni i ukidanju direktiva 67/548/EGS i 1999/45/ES i izmeni Uredbe (EU) br. 1907/2006 (Uredba CLP).

Isporučilac se obavezuje da će kod svake prve isporuke i kod bilo koje moguće izmene, kada je to primereno, naručiocu dostaviti bezbednosni list na srpskom jeziku, izdat u skladu sa Pravilnikom o sadržaju bezbednosnog lista („Službeni glasnik RS“, br. 11/2024) ili u skladu sa Uredbom REACH i Uredbom CLP. Isporučilac se takođe obavezuje da će kod svake prve isporuke i kod bilo koje moguće izmene naručiocu dostaviti tehnički list odnosno tehničko uputstvo na srpskom ili engleskom  jeziku, koje sadrži informacije o korišćenju i pripremi nabavljene opasne supstance odnosno hemikalije. Isporučilac se obavezuje da će, kada je to potrebno, prethodno registrovati sve hemikalije ili hemijske supstance..

Isporučilac obezbeđuje da isporučena roba ne sadrži minerale koji su poreklom iz područja pogođenih konfliktima i visokorizičnih područja.

U slučaju zahteva, isporučilac će ispuniti obrasce koje je izdala Inicijativa za odgovorne minerale (RMI), odnosno RMI_CMRT, RMI_EMRT i RMI_AMRT.

Sav otpad koji proizlazi iz izvođenja radova izvođač mora prikupiti i ukloniti u skladu s važećim zakonodavstvom.

U toku izvođenja radova na lokaciji naručioca, isporučiocima je zabranjeno ispuštanje neprečišćene otpadne vode u kanalizaciju. Sa otpadnim vodama se mora postupati u skladu sa uputstvima naručioca i zakonskim propisima Republike Srbije.

Izvođač je dužan da bezbedno koristi  opasne hemikalije i spreči moguće  akcidente.

Domaći isporučioci su dužni da besplatno preuzmu ambalažni otpad od isporučene robe, na zahtev naručioca, u skladu sa Zakonom o ambalaži i ambalažnom otpadu (Sl. gl. RS br. 36/2009 i 95/2018). 

Isporučilac garantuje da radioaktivnost isporučene robe, u pogledu jačine doze jonizujućeg zračenja na površini pošiljke, ne prekoračuje vrednost koja je za 20 % veća od prirodnog nivoa zračenja na lokaciji isporučioca. Isporučilac garantuje da isporučena roba ne sadrži radionuklide iznad propisanih granica i ne sadrži radioaktivne izvore, shodno važećim propisima Republike Srbije.

20. Intelektualna svojina i poslovna tajna: 

Isporučilac je dužan da zaštiti naručioca od zahteva trećih lica, koje bi ta lica ostvarivala u vezi sa predmetom porudžbine koji je nabavio isporučilac zbog kršenja prava industrijske svojine (patent,  model, licenca, zaštitni znak) i da u slučaju spora zaštiti njegove interese i da mu nadoknadi svu nastalu štetu (troškovi pre parnice, parnični troškovi, obaveza plaćanja odštete koju treba da plati naručilac,itd.).

Isporučilac je dužan da kao poslovnu tajnu trajno zaštiti sve podatke i dokumenta koje mu je dostavio naručilac za izvršenje posla. Sva dokumentacija (crteži, tehnička dokumentacija, planovi,  uključujući modele i uzorke, šablone itd.), koju je isporučilac dobio od naručioca, ostaju u vlasništvu naručioca. Na zahtev naručioca isporučilac je dužan da navedenu dokumentaciju vrati naručiocu. Navedenu dokumentaciju nije dozvoljeno prosleđivati ili umnožavati već ju je dozvoljeno koristiti samo u svrhu realizacije dogovorenog posla. Za zaštitu  poslovne tajne se, pored ovih opštih uslova nabavke, koristi i sporazum o zaštiti poverljivih informacija. U slučaju neusklađenosti između opštih uslova i sporazuma, primenjuju  se odredbe sporazuma.

21. Zaštita ličnih podataka:

U vezi prikupljanja i obrade ličnih podataka, isporučilac postupa u skladu s relevantnim zakonodavstvom u području zaštite ličnih podataka, gdje je primereno, u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Evropskog parlamenta i veća od dana 27. aprila 2016. o zaštiti pojedinaca prilikom obrade ličnih podataka te o slobodnom kretanju takvih podataka i ukidanju Direktive 95/46/EZ (GDPR) i važećeg Zakona o zaštiti ličnih podataka (ZVOP-2 /Zakon o varstvu osebnih podatkov/) ili drugog relevantnog zakona, u cilju zaštite privatnosti pojedinaca.

22. Čuvanje dokumentacije:

Isporučilac je dužan da svu dokumentaciju koja se odnosi na pravni posao sa naručiocem te u vezi sa isporučenom robom naručiocu čuva još 25 godina od isporuke robe, osim ako nije drugačije određeno.

23. Podizvođači:

Isporučilac se obavezuje da će sve zahteve i obaveze, koji proizlaze iz ovih Opštih uslova i pravnog posla sklopljenog između njega i naručioca, preneti i na svoje podizvođače. 

24. Procena usklađenosti poslovanja:

Isporučilac se obavezuje da naručiocu omogući, uz prethodnu najavu, sprovođenje ocene usklađenosti poslovanja od strane nezavisne eksterne firme. Procena usklađenosti poslovanja uključuje, između ostalog, i procenu usklađenosti Isporučioca sa informacijskom bezbednošću.

U slučaju utvrđenih nepravilnosti, naručilac će od isporučioca tražiti otklanjanje navedenih nepravilnosti u određenom roku koji se utvrđuje prema okolnostima pojedinog slučaja. Ako ni nakon isteka roka za otklanjanje nepravilnosti isporučilac ne iskaže poslovnu usklađenost, naručilac može raskinuti ugovor.

25. Pravo i nadležni sud: 

Ugovorne strane (naručilac i isporučilac) će pokušati da sve sporove reše sporazumno. Ukoliko sporazum ne bi bio moguć, za rešavanje sporova između stranaka nadležan je stvarno nadležni sud u sedištu naručioca. 

U pravnim poslovima sa međunarodnim elementom, pravo koje je merodavno za regulisanje odnosa između naručioca i isporučioca, je pravo države u kojoj naručilac ima sedište, pri čemu je izričito isključena primena odredaba međunarodnog privatnog prava i odredaba Konvencije UN o ugovorima o međunarodnoj prodaji robe (Bečka konvencija o međunarodnoj prodaji robe – CISG).

26. Završne odredbe: 

Moguća neprimenjivost  pojedine odredbe Opštih uslova ili pravnih poslova ne utiče na valjanost preostalih odredbi ovih Opštih uslova i/ili pravnih poslova, u koje su uključeni ovi Opšti uslovi.

Ovi opšti uslovi napisani su na slovenačkom, hrvatskom, srpskom i engleskom jeziku. U slučaju nejasnoća ili neusklađenosti za obrazloženje i tumačenje koriste se Opšti uslovi na slovenačkom jeziku.

Opšti uslovi i sve kasnije izmene biće objavljeni na internet stranici naručioca – www.impol.rs. Opšti uslovi primenjuju se  na neodređeno vreme odnosno do njihove izmene. Isporučilac je pre zaključivanja ugovora dužan da proveri važnost Opštih uslova i da prati njihove eventualne izmene na internet stranici naručioca.  

Datum objave na internet stranici: Sevojno 24.04.2025. godine